Bloggen

Edvin Uddfalk, 15/01/2021

Tydlig strategi ska öka organisk trafik med 25%

Mängden organisk trafik en webbplats har är alltid relativ till hur mycket man arbetar med webbplatsens sökmotoroptimering. Det är belöningen som kommer i gengäld efter arbete med det redaktionella innehållet och den tekniska grunden. Webbyrån Leva Digital har fått det ärofyllda uppdraget att hjälpa barn- och babybutiken Ellababy med just detta. I ett tätt samarbete…

Läs inlägget

Edvin Uddfalk, 29/06/2020

Kommentera på bloggar – strategi för sin off-page SEO?

En het fråga har under lång tid varit huruvida det kan gynna en hemsidas SEO att kommentera på andras bloggar. Många bloggar har nämligen möjliggjort att man som läsare kan addera en länk till sin egen webbplats i kommentarsfälten. Samtidigt som det kan verka som ett ypperligt tillfälle att arbeta med sin off-page SEO måste…

Läs inlägget

Edvin Uddfalk, 20/06/2020

Starta webbutik? Här är 20 saker du behöver göra

Idag är det lättare än någonsin att sälja sina produkter eller tjänster. Med hjälp av internet kan man snabbt och enkelt skapa en webbutik som används för att nå ut med det man vill sälja. Saker som lokaler, logistik och butikspersonal är mer eller mindre helt utsuddat när man säljer online, vilket möjliggör att fler…

Läs inlägget

Edvin Uddfalk, 28/05/2020

Google ändrar hur man rankar hemsidor 2021 – påverkas din hemsida?

Google använder idag över 200 algoritmer som arbetar både enskilt och tillsammans för att bedöma hur relevant en sida är att visa i ett sökresultat. Dessutom händer det att Googles personal manuellt granskar en hemsida för att bestämma hur relevant innehållet är för att helt enkelt få en mänsklig faktor i bedömningen. Förutom dessa algoritmer…

Läs inlägget

Edvin Uddfalk, 25/05/2020

Checklista för off-site SEO – Hur får man mer trafik till sajten?

Perfekt optimerade sidor räcker inte längre för att kunna maximera din organiska trafik. I denna off-site SEO-checklista lär du dig om vilka faktorer som kan öka dina chanser för att få fler besökare till webbplatsen, vilket i sin tur kan bli fler leads. Off-site SEO står för en av flera viktiga faktorer när det kommer…

Läs inlägget

Edvin Uddfalk, 12/05/2020

Gratis hemsida – hur man skaffar en och vad man får

”Gratis hemsida” är en väldigt vanlig sökning på Google och det är inte så jättekonstigt att många företag annonserar på just detta sökord. Den ena tjänsten har ett helt unikt verktyg där du kan göra hemsidor gratis, den andra tjänsten är bäst i Sverige för andra året i rad och erbjuder gratis hemsidor till alla…

Läs inlägget

Edvin Uddfalk, 10/05/2020

10 saker du bör tänka på innan du köper ny hemsida

Det är lätt att tro att webbyrån eller konsulten har allt ansvar för vilket resultat en ny hemsida har när den lanseras. Det stämmer förstås till viss del, men mycket av ansvaret ligger också hos dig, beställaren. I det initiala skedet av framtagande av en ny hemsida behöver webbyrån ha så mycket information och tankar…

Läs inlägget

Edvin Uddfalk, 9/05/2020

5 tecken på att du har en bra hemsida

Hur vet man egentligen om ens hemsida är bra och vad är det som gör en hemsida bättre än andra hemsidor? Det kan vara svårt att veta vad som klassas som bra, mindre bra och dåligt när det kommer till hemsidor därför har vi sammanställt en lista med fem punkter som indikerar på att din…

Läs inlägget

Edvin Uddfalk, 27/02/2020

Har din hemsida slutat ranka högre i sökresultatet?

Visst är det ganska hemskt när du inser att du gjort allt du kunnat för att din hemsida ska ranka högre i sökresultaten. Vartenda ord är genomtänkt, varenda bild har en alt-tagg och varje länk har en titel – ändå verkar det inte röra på sig i rankingen. Att fortsätta förbättra innehållet på hemsidan kommer…

Läs inlägget

Edvin Uddfalk, 30/01/2020

5 konkreta tips för att konverteringsoptimera din hemsida!

Konverteringsoptimering, kanske har du hört talas om det – kanske inte. Konverteringsoptimering (förkortat CRO (Conversion Rate Optimization)) är konsten att optimera sin webbplats utifrån en rad olika parametrar som leder till att dina webbplatsbesökare utför de åtgärder du vill att de ska utföra. En konvertering är således tillfället när en webbplatsbesökare utför en handling som…

Läs inlägget