Kontakta oss

Publicerat torsdag 21 oktober 2021

Doktor.se anlitar Leva Digital

Tidigare i veckan stod det klart att vår webbyrå blivit tilldelade förtroendet att arbeta med Doktor.se och deras webbplats. Uppdraget består av omfattande konverteringsoptimering för Doktor.se och Leva Digital kontrollerar hela arbetsprocessen genom planerande, genomförande och uppföljning.

Doktor.se har tidigare arbetat flitigt med deras webbplats sökmotoroptimering och positionerar sig högt på ett mycket brett spektra av sökfraser och ord. Då webbplatsen är en av deras i särklass mest effektiva kanaler att konvertera intressenter till kunder vänder de sig nu till Leva Digital för expertis inom området. Med höga trafikmängder genom organiskt sök, marknadsföring och sociala medier ser nämligen Doktor.se det som möjligt att fler också faktiskt laddar ned applikationen och använder deras digitala vårdtjänst.

Vi är otroligt glada över att Doktor.se gett oss förtroendet att arbeta med förbättring av deras webb. Vår webbyrå har lång erfarenhet inom konverteringsoptimering och vi tar oss ann detta projekt för att bevisa för oss själva och andra bolag som är intresserade av liknande tjänster att vi levererar.

Edvin Uddfalk, delägare på Leva Digital

Konverteringsoptimering, kort CRO (Conversion Rate Optimization), är en arbetsprocess som handlar om att identifiera förbättringsåtgärder på en webbplats genom analys av data i olika former och kontroll av visuella element. Det handlar om att hitta friktion i webbplatsens användarupplevelse och lösa den på bästa möjliga sätt. När vi arbetar med konverteringsoptimering låter vi användbarhet, tillgänglighet och analys av data vara avgörande faktorer för de förbättringspunkter vi kommer fram till är motiverade att A/B-testa.

Vilka är Doktor.se?

Doktor.se erbjuder en applikation för digital vård genom samtal, meddelanden och video från sjuksköterskor. Vid behov ordnar de så att man får träffa en läkare direkt. Förutom deras digitala vårdplats har Doktor.se även en rad fysiska mottagningar som möjliggör att de kan arbeta med en så kallad ”digi-fysisk” upplevelse för sina kunder. Vårdgivare i de digitala kanalerna kan hänvisa till de fysiska mottagningarna – och vice versa.

Under de senaste åren har Doktor.se vuxit explosionsartat. Genom att tillgodose den växande efterfrågan på digitala vårdtjänster och att arbeta innovativt med tydlig marknadsföring har de tagit position som en av de största digitala vårdgivarna i Sverige.

Börsintroduktion 2022

Sedan maj 2020 har bolaget bakom Doktor.se vuxit med hela 200% och värderas idag till 5,5 miljarder kronor. Bolaget har som ambition att låta börsintroduceras under det första kvartalet 2022.

Fler nyheter